Varrock museum

RuneWikistä, vapaasta RuneScape-aiheisesta tietosanakirjasta. Tänään on 20. lokakuuta 2019.
(Ohjattu sivulta Varrock Museum)
Varrockin museon alakerta.

Varrock Museum eli Varrockin museo sijaitsee Varrockin itäisestä pankista yhden rakennuksen verran pohjoiseen. Se on laadukas museo täynnä tavaraa, joita tutkimalla voit oppia paljon runescapen historiasta. Museosta löytyy myös huone, jonne on rakennettu suurien hirviöiden robotteja (Ja vähän pienempienkin). Tästä paikasta saatu tieto on tietysti rajallista, sillä nykymaailma ei tunne kaikkea sitä mitä muinaiset kansat, ja jumalat tietävät. Erityisesti kääpiöt ovat paljon ihmisrodun edellä teknisessä kehityksessä.

Varrockin museo ulkoa ilmasta kuvattuna.

Esineet[muokkaa]

Varrockin museo sisältää Monia erilaisia esineitä. Osan niistä saa vasta suoritettuaan arkeologisia tutkimuksia. Paikan jokainen esine esitellään tarkalla kuvauksella, joka sisältää kaiken mitä maailma nykyään esineistä tietää. Museo sisältää esineitä aina ensimmäiseltä ajalta viidennelle ajalle.

Kiinnostavimmat esineet[muokkaa]

Museosta voit löytää muun muassa mystisen Zaros-jumalan tunnuksen, sekä paljon muille jumalille osoitettuja esineitä. Myös Lumbridgen historiasta, Black knightien historiasta. Vähän jopa tonttujen historiasta. Myös Morytaniasta ja muusta ihan yleissivistävästä asiasta on paljon asiaa.

Henkilöt[muokkaa]

Museossa on paljon oppilaita ja opettajia, jotka tutkivat paikkoja. Ylemmissä kerroksissa on kuitenkin muutama erillinen henkilö, joita ovat:

Varrockin museon toinen kerros on täynnä vitriinejä.

Kerrokset[muokkaa]

Museossa on neljä kerrosta. Suurin niistä on Maanalainen kerros jossa myös eläinmallinäyttely toimii. Tämä alue on täynnä innokkaita koululaisia. 1. Kerros taas on ainoa kerros jonne f2p-käyttäjä voi päästä. Harmillista sinänsä, tämä huone on vieläpä puolityhjä jos ei ole milloinkaan suorittanut arkeologiaa. Ylemmät kerrokset ovat täynnä toinen toistaan mielenkiintoisempia esineitä, ja ylimmässä kerroksessa on jopa aito Gone glider!

Maanalainen kerros[muokkaa]

Täällä sijaitsee monia robottisia olentoja, jotka on luotu esittämään RuneScapen faunaa. Sieltä löytyy kaikkea Giant molesta Kalphite queeniin. tämä alue on vain P2p

1. kerros[muokkaa]

Maantasolla oleva kerros. Tämä on ainoa free-pelaajille sallittu alue, ja sitäkin on rajattu arkeologien aitauksella. Lisäksi huone on melko tyhjä jos ei ole ehtinyt sitä täyttää suorittaen arkeologiaa.

2. kerros[muokkaa]

Täynnä vitriineitä, joissa kerrotaan tiettyjen aikakausien maailmankartoista, ja asioista. Tämä on ainoa kerros jossa ei ole yhtään koululaista tai opettajaa.

3. Kerros[muokkaa]

Ylin kerros on täynnä asiaa aivan lähihistoriasta. Siellä kerrotaan muun muassa Ardougnen jakaantumisesta kahtia, ja mage training arenan perustamisesta.

Pelaaja puhdistaa savea muinaisesineen ympäriltä.

Arkeologit[muokkaa]

Museon ensimmäisessä kerroksessa on osasto, jossa toimii ryhmä arkeologeja. He sutivat esiin kaivuualueelta esiin kaivettuja muinaisesineitä. noin 5 minuutin välein Kaivuuaukion työntekijä tuo Kottikärryllä kasan kiviä ja savea, jotka sitten erotellaan hienosti niiden sisällä mahdollisesti piilevistä muinaislöydöistä. Voit ottaa osaa arkeologien työhön, kunhan olet aloittanut The Dig Site -tehtävän.

Muinaistutkiminen[muokkaa]

Kun aloitat arkeologin hommat, varmista että olet ainakin aloittanut Dig siten. Sen jälkeen voit milloin vain halutessasi kävellä Museon sivuovesta sisään aidattuun alueeseen, tai voit tietysti tulla pääoven kauttakin, ja mennä sitten portista, jota museon vartija valvoo. Kun olet sisällä, mene heti seinällä roikkuvan varustepakin luokse, ja ota sieltä kaikki tavarat. Pue hanskat ja kengät päällesi.

Tämän jälkeen voit huviksesi ensin puhua museon arkeologeille, jotka kukin toivottavat sinut tervetulleeksi tai kertovat muita asioita. Kun olet puhunut tarpeeksesi (Jonka aikana saatkin jo seuraavan osan selville), eli ota maassa lojuvasta Dig Site specimen rocks-kasasta kivi. Tämä jälkeen mene lähimmälle tyhjälle pöydälle, ja käytä paakkua siihen, jolloin hahmosi automaattisesti aloittaa sen puhdistamisen.

Löydöt[muokkaa]

Kun puhdistat kiviä, saat esille lukuisia erilaisia esineitä. Niistä osan voi viedä arkeologeille näytille, mutta suurin osa tavaroista on pelkkää roskaa. Huonolla tuurilla saatat jopa jäädä tyhjin käsin, jos rikot artefaktin, jota olit putsaamassa esiin.

Pelaaja löysi saven sisältä muinaisia nuolenpäitä.
Vaihdettavat löydöt[muokkaa]

Arkeologina voit löytää muutamia asioita tutkimistasi kivistä, joilla teet jotain:

  • Jewerelly (Yleinen)
  • Pottery (Yleinen)
  • Old Chipped vase (Yleinen)
  • Arrowheads (Yleinen)
Rihkamalöydöt[muokkaa]

Arkeologina toimiessasi löytämäsi "Rihkama" jolla ei ole mitään historiallista arvoa:

Museum guard photo.png

Palkkiot[muokkaa]

Kun olet löytänyt esineitä, jotka luetellaan osiossa Vaihdettavat löydöt, voit puhua yhdelle museon arkeologeista, joka kertoo sinulle onko löytösi hyödyllinen museolle. Jos se on, hän neuvoo sinulle paikan johon asettaa sen näytille. Kun asetat esineen paikoilleen, saat palkkioksi museopisteitä (Museum kudos). Jos taas esine on jo löydetty, voit laittaa sen aidatun alueen oven lähellä olevaan laatikkoon, jolloin saat jotain pientä vastineeksi.

Triviaa[muokkaa]

  • Museossa on yhteensä 6 arkeologia.
  • Museon arkeologeilla, pelin normaalin tavan vastaisesti näkyvät myös sukunimet.
  • Museosta löytää Kalphite queenin robottiversion.