Musa Point

RuneWikistä, vapaasta RuneScape-aiheisesta tietosanakirjasta. Tänään on 15. lokakuuta 2019.
Sijainti Maailmankartassa
Rimmington
Brimhaven Musa Point Mudskipper Point
Ship Yard

Musa Point on Karamjan saaren koillisosassa sijaitseva pieni alue, joka on avoinna ilmaispelaajille. Tämä on vapaan maailman paikoista toinen, jossa voi kalastaa tonnikalaa, hummeria ja miekkakalaa.Toinen sijaitsee Wildernessissä. Karamjan tulivuoren sisäänkäynti sijaitsee Musa Pointin alueella.

Karamja.png

Kulkuyhteydet[muokkaa]

Laivamatka[muokkaa]

Tämä on ilmaispelaajille ainut tapa päästä saarelle. Puhu Port Sarimissa merimies Lorrisille, merimies Thresnor tai kapteeni Tobiakselle ja voit maksaa matkasta Musa Pointiin 30 kultarahaa.

Brimhavenista[muokkaa]

P2P-pelaajat voivat kävellä Brimhavenin portista Musa Pointiin.

Kaupat[muokkaa]

Sekatavarakauppa[muokkaa]

Karamja general store.png

Täältä saa usein myös ostettua kalaa, koska pelaajat myyvät saaliitaan tähän kauppaan.

Baari[muokkaa]

Karamja wines spirits and beers.png

Baari kaupan vieressä, täältä saa rommia merirosvon aarre tehtävää varten.

Kiinnostavat paikat[muokkaa]

Kalastuslaituri[muokkaa]

Pelaajia kalastamassa Musa Pointissa

Kalastuslaituri sijaitsee banaaniplantaasin pohjoisrannalla, yleensä täynnä kalastajia. jos aiot mennä tänne kalastamaan niin kannattaa otta explore ring 3 että voit tele portata faladorin läheiselle kaalipellolle.

Luthasin Bannaniplantaasi[muokkaa]

Plantaasin konttori sijaitsee laivalaiturin lähellä. Plantaasilla on 33 banaanikasvia. Konttorista pohjoiseen syntyy yksi ilmarune.

Konttorista itään on myös kaksi puuta, joista voi hakata halkoja.

Jos tarvitset 30 kultarahaa, voi ottaa pestin plantaasille ja poimia konttorin ulkopuolella oleva laatikko täyteen banaaneja.

Tulivuori[muokkaa]

Tulivuoren kaakkoisosasassa on sisäänkäynti Karamjan tulivuoren luolastoon, josta pääsee myös Crandorin saarelle suoritettuaan lohikäärmeen surmaaja tehtävän.

Eripuolilla tulivuorta on myös useita imppejä. Tämä on helpoin paikka hankkia eriväriset taikahelmet (beads) Imp Catcher-tehtävässä. tulivuoren rinteillä on yleensä myös skorpiooneja, eli se on yli 20 levelisille melko hyvä kehityspaikka. Tulivuorelta löytyy myös kuolleita puita (dead tree), joista saa halkoja ja voi paistaa kaloja nuotiolla. Tulivuoren sisällä on luurankoja,red spidereita, lesser demoneita, elvark ja membereille sisääänkäynti trhzaarien luo jotka eivät käy kimppuun paitsi minipelissä.

Tehtävät[muokkaa]