Lumbridge Swamp

RuneWikistä, vapaasta RuneScape-aiheisesta tietosanakirjasta. Tänään on 16. joulukuuta 2018.
Loikkaa: valikkoon, hakuun
Sijainti Maailmankartassa
Lumbridge
Wizards' Tower Lumbridge Swamp Al Kharid
Kalphite Lair

Lumbridge Swamp on suo Lumbridgestä etelään ja Draynor Villagesta itään.

Kulkuyhteydet[muokkaa]

Suolle pääsee menemällä Draynor Villagesta itään, tai Lumbridgen hautuumaalla olevasta portista. Jos ketteryystasosi on tarpeeksi korkea pääset myös Al Kharidista ketteryysoikoitien kautta.

Hirviöt[muokkaa]

Suolla oleilee

Kiinnostavia paikkoja[muokkaa]

Kalastusopettaja[muokkaa]

Suon itäpuolelta löytyy useita kalastuspaikkoja, joista vopi pyytää kaloja verkoilla ja syötteillä. Samalta alueelta löytyy myös kalastuksenopettaja (Fishing Tutor), joka opettaa kalastuksen alkeet ja kertoo erilaisista kalastustavoista. Alueelle syntyy myös kaksi pientä kalaverkkoa.

Kaivamisopettaja[muokkaa]

Kalastusopettajan eteläpuolella on kaivos, jossa on viisi kupari- ja tinakiveä. Alueella on myös kaivamisopettaja (Mining Tutor), jolta saa ilmaiseksi pronssihakun.

Vesialttari[muokkaa]

Suon eteläosassa noin suon puolivälissä on vesialttari, jossa voi tehdä vesiriimuja, jos riimujentekotaso on viisi

Zanaris[muokkaa]

Lähellä vesialttaria on myös pieni vaja, josta teleporttautuu Zanarikseen, jos on suorittanut Lost City-tehtävän ja pitää dramenpuista sauvaa kädessään.

Suon luolasto[muokkaa]

Myös vesialttarin lähellä on sisäänkäynti Lumbridgen suon luolastoon. Sisäänkäynnin luona on kynttilöiden myyjä, joka myy kynttilöitä 1 000 kultarahalla.

Jotta luoliin voi mennä, pitää olla valonlähde, köysi ja tulentekovälineet. Koska luolissa on kaivoskaasua, pitäisi valonlähteen olla sellainen, joka ei sytytä kaasua, kuten lantern. Palavan kynttilän ottaminen kaivokseen on hyvin vaarallista.

Isä Urhneyn talo[muokkaa]

Suolla asuu isä Urhney, jolta saa Ghostspeak Amuletin. Hänen talonsa on luolien sisäänkäynnistä länteen. Taloon syntyy myös nahkahanskat.

Lounaiskaivos[muokkaa]

Isä Urhneyn talosta etelään on kaivos jossa on 7 hiilikiveä, 4 mithrilkiveä ja 2 adamanttikiveä. Tämä kaivos on aloittelijoille yksi parhaista kaivuupaikoista, sillä kaivoksesta löytyy 7 kiveä kivihiiltä.

Seikkailijoiden leiri[muokkaa]

Isä Urhneyn talosta pohjoiseen on seikkailijoiden leiri, joka on myös Lost City-tehtävän aloituspaikka. Leiristä koilliseen syntyy ruukku.