Kehitysvinkit/Crafting

RuneWikistä, vapaasta RuneScape-aiheisesta tietosanakirjasta. Tänään on 26. elokuuta 2019.

Level 1[muokkaa]

Tässä vaiheessa kannattaa tehdä tehtävät Sheep Shearer ja Goblin Diplomacy, joista saa käsityökokemusta. Voit tehdä myös Ball of wooleja, joka on nopea tapa saada taso 8.

Level 1-8[muokkaa]

Nahasta tehtyjä haarniskojen teko on nopea tapa, mutta kallis, koska haarniskoja harvoin ostetaan. Vaatimukset: Neula ja Lankaa.

Level 8-10/16[muokkaa]

Osta savea ja vesiämpäriä (voit myös hankkia monta ämpäriä, ja täyttää ne itse vedellä), saman verran Grand Exchangesta, joista teet saviastioita. Vie tavarat pankkiin. Laita Inventoryysi 14 savea ja 14 vesiämpäriä. Käytä vesiämpäreitä saviin, jolloin niistä tulee pehmeää savea, ja mene Barbarian Villageen, jossa teet pehmeistä savista ruukkuja, jotka laitat viereiseen 'uuniin', ja niistä tulee valmiita ruukkuja. Mene Edgevillen pankkiin ja toista tämä.

Voit ostaa Grand Exchangesta myös suoraan pehmeää savea, joka on nopeampaa, mutta kalliimpaa.

Level 10-16/57 (vain maksaville)[muokkaa]

Maksaville hyvä tapa kehittää käsityötä on tehdä bow stringejä, jotka vaativat flaxeja. Spinning wheelejä on lähellä pankkia Lumbridgen linnassa, Seers' Villagessa ja Neitiznotissa.

Level 16-28[muokkaa]

Unstrung symbolin teosta saa 50 kokemusta. Hopeaharkkoja voi ostaa Grand Exchangesta, ja sulattaa Al Kharidin furnacessa. Saadut symbolit voi myydä 250-350 kultarahalla, riippuen sen hetkisestä hinnasta.

Holy mouldeja saa Al Kharidin käsityökaupasta 5 kultarahalla. Voit myös tehdä taika varusteita dammonheimossa crafting kehittyy siellä tosi nopeasti.

Level 28-54[muokkaa]

Hanki Hard leatheria, esimerkiksi tappamalla lehmiä, ja viemällä nahat tannerille Al Kharidissa, mikä maksaa 3 kultarahaa per nahka. Tarvitset neulan ja lankaa, jotta voit sitten tehdä niistä Hard leather bodyja. Voit myös ostaa hopeaharkkoja ja tehdä niistä tiaroja (saa 52,5xp per. tiara. Tämä on halvempi keino kuin ostaa safiireja ja leikata niitä).

Level 54-57 (vain maksaville)[muokkaa]

Jos olet maksava, voit tehdä Battlestaffeista Elemental battlestaffeja. Tarvitset battlestaffeja, lataamattomia orbeja, jonka jälkeen yhdistä ne toisiinsa, ja myy tulos Grand Exchangessa. Zaffilta saa battlestaffeja, mutta vain rajattu määrä päivässä.

Level 57-99 (vain maksaville)[muokkaa]

Maksavien kannattaa kehittää 99:än tekemällä Dragonhidestä haarniskoja, ja tulos kannattaa joko alchata tai myydä Grand Exchangessa. Tarvitset myös neulan ja lankaa.

Ilmaiset[muokkaa]

Jos et ole maksava, voit leikata jalokiviä kehittääksesi, tai tehdä koruja, kuten Necklace ja Amulet.