High Level Alchemy

RuneWikistä, vapaasta RuneScape-aiheisesta tietosanakirjasta. Tänään on 15. lokakuuta 2019.
High Level Alchemy
Hla.png
Vain P2P-pelaajille Ei
Taikataso 55
Vaatii 1 luontoriimu 5 tuliriimua
Loitsukirja {{{spellbook}}}
Saatava kokemus 65
Tehtävä Ei
Lectern Ei

High Level Alchemy on yksi tavallisen loitsukirjan käytetyimmistä loitsuista, jota voivat käyttää myös F2p-pelaajat. Tämä loitsu on ehkä runen yleisin tapa kehittää taika tasoa.

Loitsu muuttaa tavaroita rahaksi hintaan, jonka voi saada vain erikoiskaupassa. Rahaa saa yleensä 50% enemmän kuin sekatavarakaupassa tai Low Alchemy-loitsulla. Loitsua voi käyttää myös tavarakuitteihin (notes), joka säästää paljon aikaa. Tavarakuittipino kannattaa siirtää repussa samaan kohtaan kuin taika-sivulla loitsu on ja hiirtä ei tarvitse siirtää loitsun aikana, mikä nopeuttaa tavaroiden muuttamista rahaksi ja rasittaa vähemmän kättä.

Loitsua käyttiin usein varallisuuden hankkimiseen, jossa ostetaan tavarat muilta pelaajilta ja muutetaan ne rahaksi voitolla, mutta nykyään Grand Exchangen mukana on hinnat muuttunut niin että minkään tavaran high alchaamisestä ei jää voitolle. Loitsua pidetään pääsyyllisenä RuneScapen inflaatioon, jossa joidenkin tavaroiden hinta on noussut käsittämättömän korkeaksi.

Loitsua käytettäessä ei kannata pitää harvinaisia tavaroita repussa, koska niiden muuttaminen vahingossa saattaa aiheuttaa suuren rahallisen menetyksen, johtuen niiden kauppahinnan vähäisyydestä ja korkeasta katuhinnasta.

Jos haluat kerätä rahaa High Level Alchemy:lla niin osta G.E:stä (30) Adamant Platebodyä ja tapa Dark Wizardeja ja kerää niiltä Nature Runet niin säästät 200 gp ea. kun sinulla on (30) Nature runea ja adamant platepodya niin Fire Staff käteen ja sitten vaan alcaamaan!

Seuraavat sekatavarakaupat ostavat samalla hinnalla kuin High Level Alchemy: