Haunted Mine

Haunted Mine on tehtävä P2P-RuneScapessa.

Tiedot[muokkaa]

Virallinen tehtävän kuvaus: Viimeaikaiset Saradomin fanaattisten kannattajien hävitysretket Morytaniaan ovat tuoneet esiin synkkiä huhuja , jotka koskevat hylättyä kaivosta etelässä. Legenda kertoo erikoisesta materiaalista, jota on piilossa kaivoksen syövereissä, joka jotenkin liittyy paikkaa nyt ympäröivään lohduttomuuteen ja pelkoon. Onko sinulla uskallusta saada lisää selville ja astua sisään Morytanian kummituskaivokseen.
Julkaisupäivä: Ei tiedossa
Aloitus: Puhu Zealotille Morytanian kaivoksen luona.
Vaikeus: *****
Pituus: Keskipitkä
Vain P2P-pelaajille: Kyllä
Vaatimukset: Priest in Peril -tehtävä, 15. ketteryystaso, 35. käsityötaso ja pitää pystyä voittamaan 95. taistelutasoinen vastustaja.
Tarvittavat tavarat: Taltta, villalankakerä, paljon parantavaa ruokaa ja taisteluvälineet.

Ohje[muokkaa]

Lähinnä aloitusta on keijuympyrä BKR.

Zealot[muokkaa]

Munkki löytyy kaivoksen luota tehtävän aloitusmerkin Tehtavat.pngluota. Alueella on vampyyrejä, joten kannattaa juosta tämän luokse. Juttele munkille ja hän kertoo avaimesta, mutta ei suostu antamaan sitä.

Ota avain taskuvarkaudella itsellesi ja mene etelään raiteiden luo, mene usean yhdessä olevan vaunun ohi ja länteen päin kääntyvän mutkan luona on vaunu, jonka yli pitää kiivetä. Seuraavan vaunun ohi pääsee kaivoksen sisäänkäynnille, joka on aika tumma ja voi olla vaikea erottaa.

Sisaankaynti.png

Mene sisään kaivokseen. Kaivoksessa on ideana hankkia ensin valonlähde ja sitten mennä vastustajan kanssa taistelemaan.

Valonlähde[muokkaa]

Kulje länteen päin kunnes tulet tikkaiden ja kaivosvaunutunnelin luo. Näistä tikkaista tullaan myöhemmin menemään vastustajan luo.

Cart tunnel.png

Mene tunneliin ja tulet ulkoilmaan, seuraa rataa ja mene toiseen tunneliin ja pääset sisään kaivokseen. Kulje itään ja tulet tikkaiden luo, joista mene alas.

Kulje uudestaan itään päin ja tulet tikkaiden luo, joista mene alas.

Toiset tikkaat.png

Tulet paikkaan, jonka länsipuolella olevassa käytävässä liikkuu kaivosvaunu. Mene käytävää pitkin raiteiden luo.

Seuraavaksi pitää päästä käytävän eteläpäähän. Kulje etelään ja kun vaunu lähestyy mene käytävässä oleviin syvennyksiin ja jatka kunnes olet radan päässä.

Radan paa.png

Mene tikkaat alas ja hae pohjoisesta loistava sieni (glowing fungus). Ota myös toinen varalle.

Glowing fungus.png

Mene länteen jossa on vaunu tunnelin aukon luona, laita siihen sieni.

Kaivosvaunuun sieni.png

Mene rataa pitkin pohjoiseen ja kun rata kääntyy itään jatka maata pitkin pohjoisrannalle ja käänny länteen josta löytyy seinältä ohjauspaneeli (Points Settings).

Asetukset.png

Kuvassa on vipujen oikeat asetukset. Kirjoita ylös mitä asetuksia pitää muuttaa Seuraavissa kartoissa aloituspaikka on ohjauspaneeli.

Vivut abcde.png

Vipujen A,B,C,D ja E luokse pääset näin

Kartta abcde.png

ja

Vivut fghijk.png

vipujen F,G,H,I,J ja K puolestaan näin.

Kartta fghijk.PNG

Kun ohjauspaneelin asetukset on oikein paina siinä olevaa Start-nappulaa ja jos kaikki meni oikein näet animaation, jossa vaunu menee tason toiseen laitaan. Jos jotain oli pielessä sinun pitää laittaa uusi sieni vaunuun ja korjata asetukset oikean laisiksi.

Palaa ensimmäiseen kerrokseen tikkaiden luo, jos sinulla on repussa sieni niin ulkona käydessä se palaa tuhkaksi, minkä takia tämä monimutkainen sienen siirto piti tehdä,

Treus Dayth[muokkaa]

Mene tikkaat alas ja kulje käytävää pohjoiseen ja tulet tikkaiden luo.

Tikkaat pohjoisessa.png

Mene tikkaat alas ja mene länteen ja kun tunneli kääntyy etelään, mene pohjoisessa olevaan pieneen sivuluolaan.

Taas tikkaat.png

Mene tikkaat alas ja pääset kaivovaunun luokse, jossa on sieni.

Kaivosvaunu.png

Ota sieni ja nouse tikkaat ylös ja mene käytävää pitkin sen itäpäähän, jossa on liikkuva kaivosvaunu. Pääset sen ohi helposti laittamalla juoksun päälle.

Vartioitu huone.png

Mene tikkaat alas ja mene etelään kunnes tulet vesisäiliön luo.

Sailio.png

Mene sen itäpuolta venttiilin (valve) luokse.

Venttiili.png

Laita juoksu päälle ja käytä Zealotin avainta venttiiliin ja mene nopeasti putken toisella puolella olevan hissin luo. Sinun on kierrettävä vesisäiliö, jotta pääset sinne. Luolassa on myös haamu, joka sulkee venttiilin, jos olet liian hidas.

Hissi laskeutuu vesilammikkoon, josta uit rannalle. Mene käytävää etelään ja T-risteyksestä itään, kunnes tulet portaiden luo.

Portaat.png

Mene portaat alas ja mene ovesta länteen kunnes tulet avaimen luo, älä koske siihen vielä.

Viaton avain.png

Valmistaudu taisteluun, juo taikajuomat, laita juoksu päälle ja laita Protect from Missiles -rukous päälle.

Yritä ottaa avain ja Treus Daythin haamu hyökkää kimppuusi. Haamulla on kolme paikkaa, joihin se kiinteytyy niin paljot, että sitä pystyy vahingoittamaan, eli avaimesta koilliseen, etelään ja luoteeseen. Seuraa haamua ja aina kun se kiinteytyy lyö sitä. Haamu saa myös nosturit hyökkäämään kimppuusi, joten pidä huoli siitä, että syömällä pidät elämäsi lähes täysillä.

Tapettuasi haamun ota avain ja palaa ylempään kerrokseen ja kulje käytävän länsipäähän. Mene portaat alas ja avaa isot ovet ja kulje luolaa kaakkoon kunnes tulet kristallialueelle.

Kristallit.png

Lopetus[muokkaa]

Leikkaa kristalli taltalla ja käytä villalankakerä siihen ja saat Salve amuletin. Jos haluat toisenkin, pudota amuletti ja ota toinen kristallinpala taltalla ja nosta pudottamasi amuletti maasta. Voit myöhemmin liittää villalangan kristalliin, jolloin se tulee myös Salve amuletiksi.

Palkkio[muokkaa]